onsdag 4 mars 2009

Värd att älskas?

Du kan vara vacker med långt blont hår.. med blå skimrande ögon...
du kan vara vacker med bländvita raka tänder. med en smal nätt kropp.
du kan vara vacker med dyra kläder som klär din kropp...
du kan vara vacker när du stoltserar genom folkmassan och du märker allas blickar som riktar sig mot dig..

Men är du perfekt då? Är det en sån som du som alla söker efter? Är du en sån som alla andra tjejer blir avundsjuka på? Är det därför alla stirrar? För att du är förutbestämd vacker?
För då är jag inte ens i närheten..

Jag skulle tycka du var väldigt vacker om du hade...
risigt hår, svarta ögon. sneda tänder och lappsydda kläder....
...om du tillåter dig att vara vacker för den du är!

Då ser alla andra som vill se, det också.. dessa som inte låter sig påverkas av normer som skapats på fel sätt...
Skalet är bara en liten del av den människa du stöter på.. den människa som du för en konversation med..
men det är vi själva som har skapat detta utseendeberoende.. Synd att vi är för få som vill stoppa det... eller som velat stoppa det..
Visst vill man vara fin.. det vill jag också... men man kan vara fin på många sätt.. synd att det bara är få människor som ser det när man är fin på sitt egna speciella sätt...

Man behöver se en människas hjärta innan man kan älska det..
jag vill att min hälft ska se mig även om det är kolsvart i rummet.. denne ska känna min närvaro även om jag befinner mig på andra sidan jorden... jag vill älska en människa så djupt att jag själv skulle kunna dö för denne. jag vill kunna finna denna person och vara lycklig... och denne med mig..
för resten av livet.

Ingenting är självklart för att du ser att utsidan av skalet är perfekt... jag vet iaf vad jag söker efter i livet och det är inte du....

Jag är inte perfekt.. men värd att älskas för den människa jag är.. med fel och brister och med ett varmt slående hjärta mitt i bröstet..

Inga kommentarer: