onsdag 4 maj 2011

Trasig tand :-(

Ja, då har vi varit i Sthlm ännu en gång. Det gick inte bättre än förra gången eller förrförra för den delen heller. Det är bara mamma och pappa som gäller fortfarande och inte ens moster gick an :-( Jobbigt. Erik följde med de fösta två dagarna, då var tjejerna helt okej. Kände sig antagligen mer trygga då när vi båda var där hela tiden. Men så var Erik tvungen att åka tillbaka eftersom han skulle jobba och de var inte populärt! Inte mamma min, mormor, pappa min eller moster fick ens ta i tjejerna och dom grina så fort jag gick en meter iväg. Suck för att ha tvillingar ibland. Jag hoppas för allt i världen att det blir bättre nu när dom ska börja på dagis. På måndag smäller det och jag har nog inte längtat efter någonting så här mycket i mitt liv! En vecka är inskolningen och då får vi hålla tummarna att en vecka räcker.
Vi hann dock med en del i Sthlm ändå. Fick mysa med min fina mormor och mamma, pappa och moster (när tjejerna inte gallskek :-) Var på Skansen en dag, vilket var superkul för tjejerna. Dom sprang runt där och var hur nöjda som helst och dom tyckte det var spännande att titta på alla djur! Sen åkte vi till stan en dag och träffade Torun och på söndagen var vi på 1-års kalas hos Rebecca i Sigtuna innan vi åkte hem. Där fick jag även träffa mina andra fina vänner som jag inte träffar så ofta tyvärr, saknar massor :-(. Hade tänkt stanna några dagar till i Sthlm men eftersom jag inte kan få hjälp av någon med damerna 2 så kändes det bäst att åka hem för här hemma är dom iaf nöjda!

Något annat tråkigt hände igår också. Frida och Josefine badade igårkväll, J tappade balansen i badkaret och föll framåt och slog i tänderna i badkarskanten. Ja, så det var bara ringa till tandläkaren idag och så fick vi en akuttid. En flisa av ena framtanden är borta (eller ja, 1/4 del av tanden) och den andra är inte helt 100 jämn heller. Tanläkaren sa att det nog inte var någon fara och att vi bara skulle vara uppmärksamma på om det bildas någon varblåsa vid tandköttet eller om tanden mörknar, vilket det inte finns någåt tecken på i dagsläget som tur är, för då måste tanden tas bort :-(. Men tråkigt att hon ska gå med trasig tand tills hon blir 6-7 år och den ska lossna. Men ja, sånt är livet. Undrar bara när oturen ska vända...

Lägger upp lite fina bilder på mina små troll som jag ändå älskar med hela mitt hjärta även om dom är jobbiga och kör slut på sin mamma :-)

Men först ska jag visa en bild på mina muffins som jag gjorde för ett par veckor sedan, tror nog de var de godaste jag någonsin gjort!!



















1 kommentar:

Sara sa...

nej vad jobbigt att de inte vågar lämna dig för ens en moster eller mormor... förstår att det blir jobbigt med två då! Men du är så himla duktig. Jag är helt imponerad att du tar hand om TVÅ varje dag! Heja heja :)

Stackars lilla Josefin som slog i tanden :( Hoppas att den klarar sig som den är nu då iaf.

Lycka till med inskolningen på måndag!
Kram!