lördag 21 februari 2009

Glass...


Varför ska man vara ledsen för någonting som man ändå aldrig kan ändra på? Fast det gjorde ont i hjärtat igår när jag pratade med pappa...

Jag brände gröten imorse... Men det kanske var någon mening med det. jag åt en makrillsburk innan. kanske va det världen som försökte säga till mig att det var en dålig kombination... det kanske blir någon konstig blandning i magen, någon kemisk obalans, som kan ge upphov till något som inte är bra och som kan göra mig sjuk...
funderar jag så på livet och det som sker blir allt mycket lättare...

Va det snöar idag då.. de är mysigt... när jag vaknade hade jag som insikt att åka till skolan och sitta i tysta läsesalen och plugga tills klockan åtta ikväll.. men nu har jag ändrat mig..
Jag har duschen på högsta värme, på högsta vridning, länge länge, dörren står på vid gavel.. min lilla lägenhet blir alldeles varm och immig...
sen ska jag tända ljus, bädda sängen.. äta frukost har jag redan gjort.. men det blev inte gröt... sen ska mjukisarna på och böckerna och jag bums i säng med mål att lära mig så mycket som möjligt idag... det gäller bara att ha disciplin..
Om jag inte lär mig nått har denna dag vart förgäves.. jag skulle ju så gärna velat åkt hem till Sthlm på 25-års kalas.. som jag sett fram emot så länge... men skolan måste prioriteras.. suck för det...
men man kan alltid ta igen förlorad partytid...

Igår fick jag min yogamatta som jag glömt bort att jag beställt... så nu blir det yoga fler än en dag i veckan... hoppas min kropp tycker om det...

kanske går jag till affären senare för att köpa mig lite glass.. det skulle vara gott...

Inga kommentarer: