fredag 16 januari 2009

Lilla vilsna barn


Lilla vilsna barn. du sitter här i mörkret med ansiktet i ditt knän. ihopkurad. som om du ville gömma dig.
Titta upp. se på mig. vad är det som gör dig så ledsen undrar jag. dina ögon är svarta, liksom korpens färg på sina vingar. dina kinder är våta utav sorgens sjö.
var ledsen och gråt lilla ängel. tills du snart finner att det finns en annan värld att uppleva. jag ska visa dig.
Lilla vilsna ensamma barn.
Dina kinder är röda och din kropp oskyldig, ditt sinne är förtrollat och din känsel är svag.
Lilla ensamma barn. kom hit. till mina utsträckta armar, till min famn. känn mig. jag ska hålla om dig tills tårarna tar slut och ännu längre. jag håller dig kvar tills du är stark och frivilligt sliter dig loss för att du har bestämt dig.
men känn dig trygg i mina armar. känn att det finns någon som förstår dig.
jag håller dig kvar så länge du gråter.
Lilla vilsna barn.

Inga kommentarer: