söndag 9 november 2008

En ny dag..


Jag vaknar upp.. öppnar ögonen.. jag får känslan av att kl är runt sex på morgonen.. jag har drömt något konstigt.. känner att tankarna inte riktigt hör ihop med hur jag känner mig i kroppen.. känns skumt...
jag tittar på klockan som hänger på väggen ovanför ytterdörren.. den tickar högt och ljudligt.. som att den verkligen vill påminna mig om att tiden faktiskt går.. den verkar vilja tala om att jag ska skynda mig att ta vara på tiden innan det är för sent... jag ska försöka, tänker jag för mig själv..
jag ser att den närmar sig elva.. och jag som skulle gå upp tidigt för att ta en promenad.. jaja.. det får bli en annan dag...
jag kliver upp ur sängen och kikar ut genom fönstret.. det är grått ute.. mulet.. känns skönt.. då trivs jag som allra bäst..
älskar gråa dagar med regn och rusk. helst vill jag att det ska vara mörkt och vinter året om så att dagarna förblir sådär härligt mysiska de mesta av tiden... de ger mig en sån underlig och trivsam känsla.. som att man inte riktigt vet vad som skall hända... som att jorden har något på gång som den inte riktigt vågar tala om...
jag klär på mig de mjukaste byxorna jag har och den varmaste tröjan.. ett par raggsockor och sätter upp håret i en hästsvans... jag sätter på en låt som jag tycker om och kryper upp i sängen igen. drar filten över min sköra kropp och bara lyssnar.. jag blundar...
när jag hör tonerna från arnd stein - temple of meditation känner jag hur tankarna mjuknar och börjar försvinna bort.. jag rymmer för en stund till någon fantastisk plats där jag får vara ifred.. där jag får vara ensam med mig själv.. precis vad jag behöver.. kroppen svalnar av och jag känner hur jag sjunker ihop och all energi lägger sig som ett täcke över mig och låter mig vila... jag försvinner... klockan tickar på, men jag hör den inte just nu...
en stund går och jag vaknar åter till liv... vaknar upp ur drömmen...
med nya krafter och ännu en resa i bagaget känner jag mig redo att än en gång få uppleva en ny dag...

Inga kommentarer: