lördag 1 november 2008

Håll om mig..


varför höll du inte om mig. bara för en kort stund, när jag var så ledsen.. några sekunder.. så jag fick känna närhet, värme.. trygghet.
du kunde räddat mig från en uppsjö av tankar och känslor.. så obehagliga. så fruktansvärda.. dom känslorna som nästan tog mitt liv en gång.. men de är klart, jag är starkare nu. det känner jag,

jag klarar av det,
men det är svårt.

varför höll du inte min hand, varför kände jag inte dina armar värma min lilla nakna kropp. varför stirrade du bara på mig och lät mig gråta tusen tårar av förtvivlan...

håll om mig, håll min hand. lukta på mitt hår och blunda.. bara för en liten stund, låt mig få känna att du bryr dig, på riktigt, snälla. visa att du är starkare än mig. de gör en förändring, de lovar jag. och när du räddat mig så lovar jag att rädda dig. snälla håll om mig.

är jag inte värd det?

Inga kommentarer: