fredag 4 mars 2011

Helt färdig...



Jag är helt färdig efter denna dag! Skulle göra ett försök att få tjejerna att sova endast en gång idag så att dom somnar direkt på kvällen vid läggdax. Så vi gick till ÖF och träffade några från mammagruppen och deras små troll på förmiddagen. Frida i vanlig ordning vågade inte gå ifrån mamma, jo en gång trippa hon iväg men vände snabbt på klacken och kom tillbaka på några sekunder, sen satt hon i mitt knä och grejade med lite leksaker resten av tiden. Iaf så somna dom direkt i vagnen när vi skulle gå hem efter lunch och jag tänkte att dom skulle sova ett tag men så fort vi kom in i hallen hemma efter 20 min vaknade båda. Okej men jag lägger mig en stund med dom då och så somna vi igen efter nån halvtimme och sov ca 1 timme. Efter det har båda varit väldigt griniga plus att J har skrikit som en dåre så fort hon velat nått. Det verkade precis som att dom var trötta och inte hade sovit tillräckligt. La dom kvart över sju och denna gång var det Frida som inte ville sova utan grät till och från i över en halvtimme. Jag vet inte riktigt hur jag ska få ordning på dessa damer. Kanske inte ska klaga allt för mycket för nu har dom ju ändå sovit hela nätterna igenom i stort sett sen ett par dagar och imorse vaknade dom 08.05. Men funderar vad som är bäst för dom. Sover dom 2 gånger per dag blir det oftast en sista lur mellan 16-17 och då har J svårt att somna vid åtta. Kanske ändå ska fösöka sova en lååång stund mitt på dagen bara och se om dom vänjer sig...

Har äntligen hunnit göra lite matlådor till tjejerna iaf, det var ett tag sen men nu har jag så ont i ryggen att jag tror jag smäller av...

Inte "bara" att ta hand om två pluppar och försöka få allt att bli så bra som möjligt. Det är verkligen inte lätt alla gånger att vara mamma. Kanske får jag igen detta slit vid senare tillfällen, man kan ju alltid hoppas...

Nu blir det en kopp te och att vänta in Erik...



Inga kommentarer: