torsdag 10 mars 2011

Vad är det med min lilla tjej :-(

Samma visa idag igen. Skulle möta upp Emma i stan för en fika. Gick in på clas ohlsson för att köpa grejer till installationen av diskmaskinen. Frida hade varit hur lugn som helst i vagnen hela vägen till stan och så när Emma kom upp till clas ohlsson och Frida får syn på henne blir hon helt hysterisk. Börjar gråta och skrika tills hon är alldeles RÖD i ansiktet. Jag vägrar ta upp henne för att lära henna att hon inte kan bli upptagen så fort hon gråter och för att slippa höra ännu en gråtande stämma från damen som sitter bredvid. Tårarna rann ner för kinderna på henne medan jag babblade med personalen och försökte förstå vad det var jag skulle ha för grejer. Hon grät i säkert en kvart och slutade inte förrän vi gick ner och satte oss för att fika. Hon fick sitta i barnstolen mellan syrran och mamma och då äntligen slutade hon grina (och så fick hon lite god frukt också). Är precis som att hon är rädd för vissa människor eller för att hon inte vill att mammas uppmärksamhet tas ifrån henne. Detta är märkligt. MEN såklart så har jag det i tanken att hon ju bara är 14 månader gammal och att hon inte vet så mycket om världen än. Jag blir bara lite frustrerad och lite ledsen att hon fungerar så dåligt med andra människor. Vissa barn kanske bara är så här ett tag?? Josefine satt bredvid med stora ögon och undrade vad tusan det var frågan om :-)

Igår var Emma och hennes kille här på kvällen för att hjälpa till med diskmaskinen och då var Frida i min famn hela tiden. Då gick det minsann bra. Inga sura miner och inget gråt, bara mammas arm som blev som spagetti efter ett tag.

Soffan kom igår också. Vi skruvade och monterade tills kl var halv elva men sen var den på plats. Den såg först alldeles för stor ut för rummet men jag har redan vant mig. Skönt med en soffa så kan man mysa lite extra på kvällen med en kopp te och nån film. Så här blev det :-)



Nu väntar jag på Eriks hemkomst.. Längtar faktiskt också väldigt mycket (tro det eller ej) tills jag får ett jobb jag också. Börjar bli liite tröttsamt att gå hemma... Funderar på att söka på sjukhuset ändå. Finns inte så många alternativ just för tillfället...

1 kommentar:

Renée sa...

Stackars liten, va jobbigt.. Förstår att det är slitigt för dig också! Spännande med nya lägenheten:)