måndag 7 mars 2011

Mammas lilla pluppis...

Älskade unge...


De går bra nu med sömnen. Tjejerna sover två gånger på dagen och somnar helt okej vid åtta efter lite skönsång från mamma och nattlampa. Vi har börjat med lite nya rutiner här hemma. Sitter ca en kvart på golvet i deras rum och sjunger för dom medan dom grejar i sina sängar. Sätter sedan på en cd med lite nattmusik och sätter på en grön lavalampa och säger sen gonatt. Låter dörren ut till hallen stå öppen och då brukar det oftast gå superbra. Ibland behöver jag gå in en gång men oftast är det inte mer än så. Tror vi fortsätter på denna runtin...

Idag var vi en sväng till ÖF och det gick lite bättre för Frida denna gång, i början iaf. Jag var på massage vid tio och då gick Erik i förväg dit. Frida var inte alls gnällig och gick ifrån pappa mer och mer, men sen när jag kom vid halv tolv då blev det gnäll igen och trippandes efter mamma så fort jag gick iväg. Antagligen är hon bara inne i en mammaperiod och separationsfas. Får se hur länge det håller i sig bara...

Efter ÖF mötte vi upp Eriks kompis och lilla F blev livrädd så fort hon såg honom, i vanlig ordning. Det blev väl lite bättre efter ett tag här hemma men hon är ju så väldigt skygg :-(

Häromdagen var jag i stan en sväng med Emma och då var hon rädd för henne med även när hon satt i vagnen. Emma får ABSOLUT inte dra vagnen = katastrof! När vi sen var inne i en affär började hon hysteriskt gråta, så jag tog upp henne ur vagnen och då började Josefine gråta. Typiskt. Så det var bara att sätta ner Frida igen för att vara rättvis och då skrek hon ännu mer. Slutade dock när vi kommit ut från affären och gick hemåt. Emma följde med upp en sväng och hon fick inte heller ens prata med eller titta på henne för då var det ledsen min. Blir inte klok på min lilla tös. Go och glad när Emma sen gick...

Ska nog gå till öF imorgon eftermiddag med och se hur det går när bara jag är med igen...

Nu blire ett låååångt varmt bad och så ska jag kolla på Vetenskapens värld på datorn. Handlar om ALS som är en av de mest skrämmande sjukdomarna jag vet...

ÄNTLIGEN har vi köpt diskmaskin också, nu väntar vi bara på någon som kan hjälpa till med installationen, för den vågar vi oss inte på själva :-)

Hej svejs **

Inga kommentarer: