fredag 25 mars 2011

Vilket flyt :-)

Nu måste jag ju bara säga att jag haft flyt. Tycker jag brukar ha otur så ofta men ibland blåser vinden åt rätt håll. Sökte 2 jobb i måndags och idag fick jag ett. Var på intervju på hjärtavdelningen vid tio idag och det dröjde inte mer än en kvart in i intervjun innan chefen sa att dom tänkte erbjuda mig en sommartjänst. Snacka om att det gick fort. Jag blev ju så glad, nu känns det äntligen som att allt börjar ordna upp sig.

Var och klippte mig i eftermiddags också, måste få bort allt slitet så nu försöker jag klippa mig var tredje, fjärde månad och så ska jag INTE färga eller slinga tills nästa sommar har jag bestämt. Tona kan man ju tydligen göra utan att håret tar skada så det kanske får bli nått sånt snart.

Har köpt fina vårjackor till tjejerna på stadium, det var deras egna märke och så var det extrapris. Blir ju alltid så dyrt när man måste köpa dubbelt av allt. 350:- kostade dom på rea och hade kostat 500:-. Men det blev ju ändå 700:- plus mössorna för 240:- och det känns verkligen i plånboken kan ja säga. Men det var ju dax. Tur man fått jobb så man snart har råd att köpa nått nytt till en själv också. Men snart måste vi köpa dagiskläder också, regnställ och gummistövlar och lite nya kläder. Tur våra föräldrar ska hjälpa till med det iaf. Har förstått att det varje vinter och varje vår kommer bli DYRT för oss då det börjar bli dax för nya utekläder.





Det går bättre för Frida nu på ÖF. Vi har varit där 3 dagar denna veckan och jag har till och med gått ut en liten sväng (från rummet bara) och "fröken" har fått tagit han om F en stund för att vi skulle se hur hon reagera på det. Hon blir ju så klart jätteledsen när hon ser att jag ska gå men det tar bara några sekunder från de att jag gått ut från rummet och stängt dörren så har hon slutat gråta och börjat leka med nått. Det finns HOPP inför dagis nu :-)

Erik är iväg till en kompis så jag vet inte vad jag ska göra riktigt. Kanske kolla på Nyckeln till frihet, den är ju så sjukt bra. Har aldrig sett en bättre film och tröttnar heller aldrig på den.

Trevlig helg **





1 kommentar:

Jennie sa...

Först och främst ett STORT GRATTIS till jobbet!

Passa på att handla ex ytterkläder till nästa säsong när det är reor, då kommer du ofta under halva priset på ord. pris. Som tex polarn o pyret har alltid bra reor efter jul och i slutet av sommaren.
Jag fyndade en skaljacka för under 300:- lappen när nypris ligger på 795:- :D

För det tredje måste jag bara säga att jackorna o mössorna var super fiiiina!
De kommer att rocka på förskolan!

Många kramar från oss