onsdag 20 oktober 2010

Ännu en dag

Vilken rolig dag det var igår. Första dagen på praktiken och det kändes helt rätt. Får hoppas att denna kväll ockås flyter på bra.
Igår köpte vi nya bilbarnstolar till tjejerna. Vi har hyrt från sjukhuset i nio månader men nu var det dax att lämna tillbaka dom. Det konstiga var bara de att dom nya stolarna tog sådan enorm plats så både förarsätet och passagerarsätet är mycket framskjutna och det är väldigt trångt nu. stolarna sitter bl.a. fast i golvet vilket gör att det inte går att flytta på dom. Bilen är ju ganska stor med så förstår inte hur dom har tänkt sig om man skulle ha en liten bil. Skulle inte alls få plats. Och nu får inte heller jag plats i baksätet så får sitta fram och sträcka mig om jag behöver nå dom. Men stolarna ska sitta bakåtvända tills tjejerna väger 15 kg vilket kanske är om drygt ett år sen får vi vända på dom framåt, då blir det enklare och mer plats.
Nu är det snart dax för praktik igen. Ska äta lite spenatsoppa innan jag går iväg. Imorgon ska jag sitta kvar på sjukhusbiblioteket efter dagens slut och göra en seminarieuppgift tillsammans med den andra studenten som också är på barn. Hoppas vi hinner klart den då!

Ha det fint *



Varmt och mysigt med element

Inga kommentarer: