söndag 17 oktober 2010

Mat, mat, mat

Jäklar vad man hinner med mycket när man inte har barnen hemma. Idag har jag cyklat in till stan för att byta min stavmixer för andra gången på två veckor. Lagat sex matlådor med vegetarisk lasange till mig själv och sex matlådor till tjejerna med kyckling, matvete och massa grönt. Så nu behöver jag inte tänka på mat den närmsta veckan. Jag är ganska skeptisk till barnmat på burk så därför gör jag egen och har gjort ända sedan månad fyra då dom började med lite potarispuré. Jag är VÄÄLDIGT noga med maten till dom, kankse till och med FÖR noga. Jag mår typ dåligt om jag ser att Erik ger dom nått onyttigt, haha. (Han smyger nog med det oftast så jag inget får veta) Men jag brukar behärska mig, dom måste ju få smaka på lite gott ibland med såklart! Men bra mat i unga år leder till en hälsosam livstil när dom blir äldre. Får man hoppas iaf :-)
Sen har jag hunnit tvätta tre maskiner och nu ska jag rensa byrålådan från alla kläder som har blivit för små åt plupparna. Frida kommer nog i stl 80 snart och vi har redan fått en hel uppsättning med 80-kläder som ligger och väntar. Jag ÄLSKAR verkligen att få kläder till dom, det är till och med roligare än när jag själv får kläder :-)

:)

Inga kommentarer: