lördag 16 oktober 2010

Längesen

Över ett halvår har gått sedan jag skrev det senaste inlägget. Vet inte riktigt varför jag tappar tråden sådär. Men nu är jag igång igen.
Fantastiskt!
Igår drack jag ett glas vin, lyssnade på dansband och moppade golvet! Blir skönt när tjejerna kommer hem igen å kan krypa runt på ett rent golv. Dom är stora nu, tjejerna. Vilka personligheter dom börjar få och det är verkligen så fantastiskt!
Jag njuter av varje sekund som mamma och känner mig lyckligt lottad som fått så fina tjejer att leva tillsammans med.
Idag har jag suttit i fotbad, gjort en ansiktismask av aspirin, inpregnerat mina vinterskor, lagat kycklingfile, skrivit mål inför praktiken, lagt ut fyra annonser på tradera och sovit igen några timmar som jag förlorat de senaste året. Lär ju ta en evighet om jag ska få igen alla förlorade sovtimmar men får nöja mig med att dom sover bra om nätterna nu. Fast det har dom gjort sen dom var 5-6 månader, men innan dess så var jag nog konstant trött i huvud och kropp.
På måndag börjar praktiken igen, 3 månader framåt sen har jag min efterlängtade examen. Ska vara på barnavdelningen på CSK den första perioden. Blir riktigt spännande och lärorikt.
Får se hur mycket jag kommer sakna mina små pluppar och om jag kan hålla mig från att ringa till Erik stup i kvarten och höra hur dom har det :-) Förresten så är det faktiskt Erik som brukar ringa mig s.i.k när han är ensam med tjejerna. Återstår att se!

Wish me luck *

Inga kommentarer: