torsdag 28 oktober 2010

Nattpraktik

Å va trött man blir av att jobba natt. Kom hem vid sju imorse från praktiken och då va det redan full rulle här hemma. Tjejerna brukar normalt inte vakna förän vid åtta men imorse var dom morgonpigga. Jag fick iaf gå och vila några timmar men när jag blev väckt vid 12.30 så kände jag mig helt slut. Var helt väck i huvudet och känner mig fortfarande inte helt 100 så nu har jag nog förstått att nattjobb inte är något för mig.
Väldigt givande praktik iaf, jobbigt dock att se så mycket sjuka barn och ibland blir jag verkligen ledsen inombords då jag relaterar till mina egna barn. Så synd om många familjer som måste gå ingenom mycket jobbigt. Orättvist.
Imorgon åker vi till Allingsås över helgen. Blir skönt att komma bort en stund men jag måste fortfarande plugga till den stora nationella tentan vi har den 19 november. Synd att jag blir så åksjuk när jag läser i bilen annars hade jag haft några timmar gratis pluggtid där, men men. Vi fick till bilbarnstolarna iaf. Blev väldigt bra tillslut och tjejerna sitter säkert!
Nu ska vi kolla på Shutter island. Ska tydligen vara bra men skum? Återstår att se...

Denna gillar Frida att greja med...


Josefine stod upp alldeles själv ca 5 sek häromdagen och idag.. så duktig så :-) Här håller vi mammas hand.. de är ju säkrast iaf...

Inga kommentarer: