söndag 17 oktober 2010

Red Bull

Jag har aldrig riktigt trott på det där med Red Bull. Att man blir pigg och orkar hur mycket som helst. Men nu har motsatsen visats. Köpte en stor burk Red Bull igår i tron om att bli pigg och orka sitta uppe och plugga länge. Drack ur burken under 4 timmar på kvällen. Och när jag släckte lampan halv ett för att sova va jag fortfarande pigg. Jag låg och vände mig i sängen fram tills kl tre då jag gav upp och satte mig för att läsa om Ulcerös Kolit. Men jag hann läsa både om Ulcerös Kolit, crohns sjukdom, ileus, KOL och gå igenom en del gamla tentor. Släckte inte lampan igen förän vid fem-tiden och då tog det ännu ett tag innan John Blund kom till mig. Så nu tror jag på Red Bull!
Idag kommer iaf mina älskade pluppar hem igen. SOM jag saknat dom. Helt sjukt! Tänker på dom varje minut och ikväll blir det mycket kramar och gos! Ibland tror jag dom blir ganska trötta på mig för jag pussar dom hela tiden. Men det braiga är att jag kan pussa hur mycket jag vill nu när dom är så här små. Måste ju passa på innan dom blir så stora och kan säga "nej mamma" :-)
Dom har tydligen varit ledsna en del när Erik nu varit hos sina föräldrar, Ingen annan än pappa har fått hålla mer än korta stunder och så fort han lämnar rummet dom är i blir dom ledsna. Å när han tröstat den ena har den andra varit ledsen och tvärt om. Men så är det när man har två och bara en famn. Lite frustrerande. Längtar iaf tills dom kommer hem nu så allt blir sig likt.
Nu ska jag gå iväg och köpa babyspenat och lasangeplattor och göra matlådor inför veckan. Börjar bli nervös...

Här ser Fridu ut som ett riktigt busfrö :-)

2 kommentarer:

Sara sa...

Hej!
Vad kul att du har en blogg! Det är ju alltid kul att läsa vad ni andra har för er :)

Har Erik haft tjejerna hela helgen? Kan tänka mig att det kommer bli pusskalas!
Spännande med praktik nu, lycka till! Det kommer gå som en dans ska du se!

Kram

Line sa...

Hej!
Va kul att du också har en blogg. Den ska jag läsa :-) Erik var borta hela helgen eftersom jag behövde förbereda mig inför praktiken, men det blev mest en massa annat pyssel som inte är så lätt att hinna med när man har två små hemma :-)
Jag ska försöka komma på mammaträffarna de tisdagar jag är ledig. De är ju så roligt att se alla växa :-) Hoppas vi ses.
Kram