lördag 19 februari 2011

5-minuters metoden?

Detta med fem-minuters metoden verkar inte helt fungera på Josefine. Idag skek hon i 40 minuter innan hon tillslut somna. Jag gick in var femte minut och ibland var tredje men hon gav sig inte. Skrek som om jorden håller på att gå under. Ändå har hon inte sovit mycket alls på eftermiddagen så hon borde vara trött. Men vissa dagar går det jättebra och andra går det inte alls. Frida däremot säger oftast inte ett knyst när man lägger ner henne och sover hela natten igenom. Hon vaknar inte ens av Joseifnes gälla skrik. J brukar också oftast vakna nån gång mellan 24-02 men då är det bara napp hon vill ha. Sen brukar hon vakna runt 5-tiden och då är det bara att ta upp henne till oss annars går det inte. Tänk vad olika dom är...

Idag var jag och tjejerna iaf till nya lägenheten för att jag skulle sätta upp gardiner i deras rum. När vi varit där förut och Erik har varit med har dom bara tyckt att det varit jättekul och sprungit runt och jagat varandra och ropat "Ehh" för att det ekar överallt. Idag när vi kom dit så blev dom helt livrädda för strykgärnet när jag skulle stryka gardinerna, dom grina och klängde på mig så det var bara att gå därifrån efter 10 minuter. Jag funderar rätt mycket på hur dom kommer ta det här med flytten. Det kommer bli väldigt annorlunda och att dom nu ska sova i ett eget rum. Men barn brukar ju vara anpassningsbara så jag hoppas innerligt att dom vänjer sig snabbt.
Mötte upp Emma på stan också så följde hon med oss hem och åt fruktsallad. Hon hade en liten chiwawa med sig som hon är hundvakt åt över helgen. Den va ju bara så bedårande!! Vill ha, verkligen. Men vi kan ju inte ens ha katt så det blir svårt med hund :-/

Igår var jag och Emma och simmade i simhallen och det var ju helt fantastiskt. Friskis som jag var på förra veckan är nog inget för mig men simning är ju riktigt skönt. Ska försöka få lite runtiner på träningen när vi flyttat och komma igång på riktigt. Får se hur det går då jag alltid har så höga mål men aldrig lyckas nå dom, inte ens halvvägs.

Nu ska jag äta 5 chokladbitar premiyum som blev kvar sen igår och ringa Julia och prata av mig lite.

Trevlig kväll*

Inga kommentarer: