onsdag 23 februari 2011

Virushelvete!


Haha, dom är så roliga :-)

Jaa, det är inte lätt att ha sjuka ungar hemma i tre veckor i streck.. eller är det fyra... Men nu äntligen är hon förhoppningsvis frisk iaf.
Det var lite turbulent igårkväll för sjukvårdsrådgivningen sa till mig att hon gott kunde ligga i blöja och ett tunnt lakan över sig då hon har så hög feber (jag har annars haft pyjamas på henne utan täcke) och innan hon la sig fick hon först alvedon när hon hade 39,3 i feber och efter 1 timme så hade tempen stigit till 40,0 och då gav jag ipren också. Sen la jag henne i sängen i blöja och en filt. Hon kom inte riktigt till ro och när kl var runt 22 så tog jag upp henne då hon kändes lite kall, tog tempen och då hade hon helt plötsligt 35,1 i temp. Jag blev livrädd och satte på henne kläder och la henne under täcket. Då först blev hon lugn efter en stund och sen sov hon gott hela natten. När hon vakna hade hon 37,3 vilket var toppen men sen steg tempen igen till 38,5 och sen till 39,1. Då ringde jag vårdcentralen men som jag visste så skulle dom inte göra nått än utan vi skulle avvakta till imorgon. Hon fick bara alvedon då vid 13 och sen har det varit lugnt hela dagen. Kollade tempen nu igen innan hon la sig och då var den 37,3 utan att ha fått någon alvedon sen ett så nu känns det lugnt. Inga prickar eller nått sånt så det är väl virushelvetet som spökar. Hon har inte ätit alls lika bra idag heller men det är ju vanligt när man inte mår helt hundra. Nu önkskar jag mest av allt att hon får vara frisk ett tag, ja eller båda för den delen!

















Mammas goa hjärtan!
















I söndags tog vi oss iväg till en mamma i mammagruppen för att fira alla våra 1-åringar! De är så roligt att få följa allas barn och se hur alla växer i takt med alla.

























Inga kommentarer: