lördag 12 februari 2011

Alla sjuka :-(

Usch vad vi varit sjuka allihopa! Josefine är fortfarande helt färdig efter många dagar med upp-och-ner feber och kräksjuka. Hon kräktes ner hela sängen samma kväll som sist jag skrev här och vi fick vara uppe till 1 på natten för att tvätta. I förregår kräktes hon igen och ville inte dricka välling på kvällen. Sen har hon haft feber upp mot 39,5 som högst och så jättetät i näsan så hon får panik när hon ska sova. Somna inte förens kl 2 inatt. Erik kom hem från jobbet i torsdags och låg helt utslagen hela den dagen pga kräksjuka och på kvällen var det min tur att drabbas. Sov inte mycket den natten heller kan jag säga. Men vi mår iaf bra nu men J är jag mest orolig för. Hon ville inte ha middag idag och ingen välling, inte ens färskpressad äppeljuice som hon brukar älska annars :-( Undrar om hon har ont i halsen eller munnen.. Jobbigt när man inte kan hjälpa tillräckligt. Snorsug, alvedon, neseril och högläge men det räcker inte till. Tur att Frida mår fint nu iaf. Hon har inte varit i närheten så sjuk som J. Bara haft runt 37, 8 i temp. Får hoppas det är på bättringsvägen nu snart för detta är riktigt jobbigt.

Vi skulle försöka ta oss ut idag en sväng och åka och kolla rally men vi blev försenade så det blev inget. Åkte istället till Bergvik och käka lunch med en av Eriks kompisar och hans respektive. Får se om vi orkar åka 15 mil imorgon för att kunna se på rallyt men just nu känns det som jag hoppar över det. Erik kanske får åka själv.

Hoppas att nästa vecka blir bättre än denna...

Inga kommentarer: