måndag 14 februari 2011

Fortfarande sjuk..



Herregud.. vilken dag!! Jag är helt slut och barnen med. Josefine vaknade inatt vid halv två, när klockan blev två hade vi gett upp om att få henne att somna om i sin egna säng så vi tog upp henne till våran. Det dröjde inte alls länge innan hon började kräkas ner hela sängen. Jahapp, det var bara raka vägen in i duschen och sen gå ner till tvättstugan och slänga i en tvätt och sen fick vi alla tre ligga ute i vår 120 extrasäng eftersom jag inte ville att hon skulle behöva sova ensam. Det var ju inte så lite trångt men vi fick iaf sova fram tills 8.15. Josefine ville inte alls äta normalt idag heller och det enda som gick ner var blåbärskräm med massa socker. Sen drack hon 100 ml välling innan hon nu till slut somnade. Ringde till bvc idag men bvc-sköterskan hann aldrig ringa upp, hoppas hon ringer tillbaka imorgonbitti så kanske hon har nått tips på vad vi ska göra. Det har ju gått över en vecka nu... Josefine har också varit grinig hela dagen och följt efter varje steg jag tagit. Jag måste sitta på golvet med henne och hon ligger i mitt knä, då är hon nöjd. Undrar när detta ska sluta?

2 kommentarer:

Jennie sa...

Nämen, stackars liten. Man känner sig så hjälplös när de små är sjuka....
Ge henne vätskeersättning fast det kanske ni redan har gjort.

Finns nog inte så mkt man kan göra förutom att se till att dom får i sig vätska och sen mysa massor :)
Vara nära mamma o pappa tror jag är den bästa medicinen.

Tänker på er!
Många kramar

AC sa...

Å fy! Så synd om dom små liven när dom e sjuka. Hoppas att det blir bättre snart. krya krya!