söndag 13 februari 2011

Bättre idag

Nu börjar våran lilla flicka bli piggare. Hon åt alla mål idag utan protest (fast ändå inte med riktigt samma aptit som vanlgt) och näsan är mindre svullen och täppt. Känns skönt! Hoppas dom får vara friska nu ett tag framöver.

Vi tog oss ut på rally idag ändå. Vilket visade sig vara en riktigt dålig ide. När vi kom fram efter 1½ timme fick vi veta att sträckan vi skulle stå på för att se bilarna var långt in i skogen och vi var tvungna att åka lastbilsflak in dit så vi hade ingen möjlighet att ta med vagnen. Nähepp tänkte vi, vi kör ändå (dumt nog) så vi åkte iväg på flaket och var tvugna att gå en bit genom skogen för att komma till sträckan och när vi kom fram var mina fötter som isbitar plus att jag var den enda som inte hade termobraller på mig, det var hela 22 minusgrader ute och tjejerna hade inga skor på fötterna (bara raggisar). Vi kunde inte sätta ner dom utan skulle bli tvugna att hålla i dom plus att dom började frysa. Det var inge roligt för plupparna så dom båda började gråta nått hysteriskt innan första bilen ens hade åkt förbi. Efter tre bilar vägrade jag stå ut längre så vi gick tillbaka till lastbilen. Det var så kallt och tjejerna grät fortfarande utan tröst så en dam erbjöd oss att sitta i hennes varma bil tills lastbilen skulle åka tillbaka till parkeringen. Sen fick vi åka i förarhytten istället för att stå på flaket pga kylan och då blev tjejerna äntligen nöjda. Men "jäkla nötter" måste folket ha tänkt runt om oss. Tar med så små människor ut i skogen för att kolla på rally gör vi inte om! Det var ändå bara 6 minusgrader i Karlstad så hade jag vetat att det var 22 där uppe hade jag aldrig ens tänkt tanken när jag vaknade imorse. Men som tur var så kom ingen till skada iaf :-) Erik gick till torget med tjejerna också vid halv sex för att kolla på prisutdelningen men då stannade jag hemma och lagade pannkakor och gjorde en stor sallad tills imorgon.

Nu ska vi nog dricka lite te och försöka sova i tid (som alltid)

Natti natti*


En bil hann vi ta kort på :-)





Sen åkte vi och handlade lite, det var roligare :-)


Inga kommentarer: