tisdag 28 december 2010

Borta bra men hemma bäst!


Ludde och Frida...

Nu har vi äntligen kommit hem efter en långhelg i Sthlm. De har varit jättemysigt att få träffa mamma å pappa och mina fina vänner! Det är nog vännerna som gör att jag saknar Sthlm så mycket! Tjejerna har varit så lugna och duktiga och har fått så mycket fina julklappar. Massa kläder, pussel, leksaker, pengar, supermysiga morgonrockar, böcker, gunghäst, dockor, presentkort och det bästa av allt... EN JÄTTEHUND!
Jag var på guldfynd en dag för ett par veckor sedan och så stod Ludde i hörnet och såg så ledsen ut. Han hade en skylt på sig där det stod "Vill du ta hem mig till jul, lägg ett bud". Man kunde alltså buda på honom och högsbjudande fick ta med honom hem. Jag tänkte att HAN ska vi ha! Jag bjöd 600kr och dagen innan julafton så ringde dom och sa att Ludde var min :-) Han är ju bara såå go, tänk vad tjejerna kommer ha roligt med honom under hela deras uppväxt, kommer bli deras bästa kompis :-)

Borta bra men hemma bäst stämmer verkligen. När vi kom hem blev plupparna helt i exas. Dom for runt i hela lägenheten och grejade och donade med allt verkligen. Så kul att se att dom känner igen sig och trivs så bra i hemmamiljön. Synd vi ska flytta snart, tror verkligen dom kommer sakna denna lägenhet. å vi med.. nog mest.

5-minuters regeln har verkligen gett resultat. Ikväll när vi la ner dom sa dom inte ett knyst å somna med en gång. Toppen!!

Nu ska vi få lite lugn och ro innan läggdax, tror det får bli en film för ovanlighetens skull!

Natti natti*

Frida och mamma!


Finaste i världen!


Pappa och Josefine.


Mammas godisbit!


Läsa bok...


Frida får en docka..


Tomten och Josefine


Å så här trött blir man av allt julfirande...

Inga kommentarer: