lördag 18 december 2010

Dagarna bara går...

Dagarna bara går och går och man hinner inte tänka igenom vad som händer. Redan snart gjort halva praktiken så nu är det inte långt kvar. Trivs väldigt bra där jag är iaf och jag har en bra handledare som låter mig göra det mesta. Jag tror att denna praktik kommer vara den mest lärorika. Avd 12 var mest spännande att vara på, klart jag lärde mig mycket på den praktiken med men denna får jag göra mer själv och vara nästintill helt självständig på så det känns bra.
Frida går ju lite nu, men det är så läskigt när hon ramlar. För några dagar sedan stod hon upp och tappade balansen och föll rakt bakåt så huvudet fick sig en rejäl smäll. Vad ONT det kan göra i hjärtat på mamma. Tur vi har ganska mjukt golv iaf men det är ju läskigt. Hon hade heller ingen hjälm på sig. Hon har ramlat en hel del på sistonde men gråter bara några minuter som mest sen är det ju bra men om man kan få dåligt samvete så är det precis i dom situationerna. USCH!! Undrar om man någonsin kommer över denna ångest :( :(
Josefine ramlar nästan aldrig längre, hon har blivit väldigt stadig men ibland får hon upp farten så det ser ut som hon nästan försöker springa, då blir jag rädd. Men hon klarar av att parera om hon tappar kontrollen och sätter sig på rumpen om hon håller på att falla bakåt.
Vi var på stan en sväng idag och åt lite mat med en av Eriks kompisar. Hittade två fina julklappar till barnen på Akademibokhandeln. 8 böcker i varje paket tror jag det var med bilder på allt från fåglar till stolar. Dom hette "mitt första lilla bibliotek" eller nått sånt. Köpte en varsin, det fanns två sorter, så nu får dom ett varit litet bibliotek. Vi har typ 30 böcker redan som jag köpt begangnat på blocket men roligt med lite nytt också.
Har funderat på det här med flytten också. Erik vill ju absolut inte att vi ska flytta. Han har fått jobb här igen som han börjar med 1 feb så det finns ingen mjlighet för honom att flytta på sig än heller. Jag vill inte bo i Skogås (vilket jag hade tänkt eg. bara till en början) men heller inte i Karlstad så det blir ett dilemma. De blir jobbigt för mig att ta hand om allt ensam också med två små. Men nu har vi pratat ihop oss och vi funderar på om vi ska ge de nått år till i Karlstad och så får vi se hur allt artar sig så småningom. Erik vill ju vara nära barnen och jag kan inte tänka mig att flytta ifrån dom. Ja, vi får fundera en stund till helt enkelt.

Tjejerna har blivit duktiga på att sova med, hela natten lång i sin egen säng sov Josefine (tror hon låg i samma ställning hela natten) Och F sov hela natten mellan oss utan att vakna. TOPPEN!
Nu ska vi se på nån film och njuta av lördags lugnet!

Duktig älkling!


Puss!

Inga kommentarer: