torsdag 30 december 2010

Näst sista dagen på detta år



Så var detta året snart till ända. Tiden går verkligen fort och det är svårt att ta vara på tiden. Men jag försöker varje dag fundera på hur jag ska få ut mer av varje dag. Funderar mycket på att livet egentligen inte är så komplicerat som man kan känna och allt är inte så viktigt. Jag är nöjd om jag får vara frisk och mina barn och min familj. Men ingen kan ju garantera det så därför försöker jag ta varje dag som den kommer och försöker att njuta av det så gott jag kan. Jag skulle vilja ha den där känslan som många människor har som drabbats av nån svår sjukdom. Cancer eller nått annat hemskt. Dom säger sig ofta leva på ett annat sätt än innan sjukdomen och dom tar mer vara på livet efter. Dom lever lixom för dagen och för stunden och kan njuta mer av att dom lever. Den känslan vill jag finna, utan att behöva bli sjuk såklart. Och jag letar varje dag.

Igår var vi och tittade på en lägenhet på Orrholmen, en 3:a på 87 kvadrat, den var ganska så fin och nytapetserad och helkaklat badrum = perfekt! Nu får vi bara hålla tummarna för att vi får den. Får reda på nästa vecka om den blir vår eller ej.
Fick även en glad överraskning igår på posten, ett paket som jag trodde var från min syster i Australien, men som visade sig vara från Jennie till tjejerna. Till deras 1:års dag. Jag visste ju inte det så jag var tvungen att öppna i förskott. Däri låg två fina rosa prickiga bilar som tjejerna verkligen älskar! TUSEN TACK Jennie!

Idag tog vi oss ner på stan en sväng, en kopp kaffe med några gamla klasskompisar, men visiten blev kort då Erik har mått dåligt hela dagen. Tror han har en släng av vinterkräksjukan. Jag tror att jag är imum mot kräksjuka då jag klarade mig från att bli smittad av Erik förra året med och jag tror aldrig jag varit kräksjuk (förutom när jag varit bakfull såklart :-) Han mår inte mycket bättre nu heller så vi får bara hoppas att det inte blir värre för då kanske vi måste bli hemma imorgon.

Har precis suttit och skrivit klart mitt seminarium tills på måndag. Känns gött att det verkligen är det ALLRA SISTA!!! Kanske för gott...

Har funderat på ett nyårslöfte också.. Tror det får bli samma nyårslöfte som miljoner andra människor kommer ge sig också. Nämligen sluta äta massa gott och onyttigt och börja träna och må bra i kroppen. Gå ner i vikt behöver jag inte bara bli mer tränad och äta mer nyttigt. Får se hur det lyckas men jag ska göra mitt bästa.

Lycka till **

1 kommentar:

Sara sa...

Gott nytt år till er allihop!

Håller tummarna för att ni får lägenheten då! Vi är också lite på jakt, men det är bannemej inte lätt att hitta något... :(

Kram på dig!