torsdag 9 december 2010

Vi är med i tidningen :-)



Va roligt de var att köpa Karlstadtidningen idag för där fanns en ganska stor bild och text om oss :-) Har aldrig varit med i nån tidning förut så de va riktigt skoj. Sen att det var Karlstadtidningen som typ ingen köper är väl en annan sak men den ska vi iaf spara! Ser ju ut som jag har världens dubbelhaka, och Jossan me, haha. Men det finns nog viktigare saker att bekymra sig över ;-)
Har fått dagisplats till tjejerna i Skogås från den 1 feb. Är inte så säker på om jag ska tacka ja för Skogås är ju inte direkt de stället jag vill bo på, men ska kolla runt lite på jobb och se om det finns nån annan möjlighet. Behöver ha ett dagjobb iaf, annars blir det kanske skola igen den närmsta tiden. Vi får se!
Vi träffade prästen idag som ska döpa tjejerna. Vilken UNDERBAR präst, inte ofta man träffar på människor som ger ett så fint intryck med en gång. Sen fick vi se församlingshemmet där vi ska ha dopfest+1-års kalas direkt efter själva dopet och det va ju också bara helt perfekt och där finns allt vi behöver! Eftersom det är på trettondagen dom ska döpas så kommer det vara högmässa i samband och vi kommer få tåga in i kyrkan genom kyrkgången tillsammans med prästen och det stora korset. Blir pampigt :-)
Var en sväng till stan efter och hittade en tröja för en gång skull. Den ska jag ha på dopet vi ska på nu till helgen i Bengtsfors. Den tjejen är lite mindre än våra, tror hon hunnit bli 3-4 månader nu.
Idag va det Fridas tur att få hög feber, hon hade 39,1 och ganska så grinig men det bästa med det var att när jag la ner henne i sängen tog det inte mer än 3 minuter så sov hon som en gris, detsamma med J. Men dom vaknar nog om ett par timmar som vanligt, inatt låg båda mellan oss i sängen från 12 ca och ibland vaknar man av en hälspark rakt i ögat så vi måste försöka få dom att vilja sova i sina sängar! De gäller bara att vara tålmodig!

Nu ska jag äta en marsglass! **

Inga kommentarer: