fredag 3 december 2010

YES YES YES!!!

Jag klarade monstertentan!!! Hade ställt mig in på att jag skulle få se ett U vid mitt namn men icke. Det stor ett STORT G!!!! Äntligen kan man släppa den pärsen. Den va riktigt svår men nu börjar man inse att man nog kan en hel del iaf :-) Hörde att förra terminen hade alla studenter klarat denna tenta och de va därför dom hade gjort den svårare denna gång. Dom hade ju också tagit bort många svar då dom ställt frågor och sen avslutat den med "förutom" och rabblat upp fyra saker som man inte fick svara. Dumt egentligen, vill dom att folk ska kugga eller? Jaja, men nu är den iaf bara ett minne blott!
Igår va vi en sväng till öppna förskolan. Det var bara vi och två föräldrar och deras barn där så de va lugnt och skönt. Tjejerna var i himmelriket med så mycket yta att leka på och det fanns massor att utforska. Kul för dom att byta miljö lite och inte bara se dessa väggar dag ut och dag in.
Idag var jag och klippte mig mitt på dan och sen mötte jag upp min lilla familj och vi tog oss en sväng till bvc för att väga. Frida är nu uppe i 10235g och Josefine 9810g. Stora tjejer dom börjar bli. Sen var vi och fikade, eller det blev mellis för tjejerna och jag och Erik delade på en pizza. Medan vi satt där kom det fram nån reporter från Karlstad tidning och frågade om hon fick intervjua oss lite om ultraljud. Hon tog kort och ställde lite frågor om när vi gjorde ultraljudet och om vi hade tagit reda på könen på barnen innan dom föddes. Hon gjorde tydligen nån undersökning om just det. Så på torsdag nästa vecka ska vi då vara med i tidningen. Blir spännande att se vad det blir av detta.
Har julpyntat lite här hemma med, hängt upp kulor i taklampan och lagt på en fin julduk på bordet så nu är julstämningen på topp! Fattas bara julknäckebröd som jag tänkte ta och baka nu innan det är dax för sängen.

wish me luck *















1 kommentar:

Sara sa...

Åh Grattis! Vad kul att du klarade dig!!

Man måste våga tro på sig själv vettu ;)

Söta dressar tjejerna har!
Kram