onsdag 8 december 2010

Praktiken är igång!

Började med att gå upp kl 6 imorse för att åka till Grums till halv åtta. Jädrans vad kallt det var. Det var så kallt så bilden hann inte ens bli varm på de 25 minuter det tog att åka dit, blåste bara halvvarm luft ner på mina fötter så jag frös som en gris när jag kom fram. Iaf så ska jag tillbringa sex veckor nu på ett äldreboende i Karlberg. De är ett vanligt äldreboende och inga dementa. Vi hann med en hel del idag och jag tror jag kommer trivas bra med både boendet och handledaren!
När jag kom hem så hade Erik lagat kyckling och ris till oss så det värmde och var gott i en tom mage som bara ätit gröt till lunch. När jag sedan satte mig på golvet med tjejerna så ställde jag Frida upp och så GICK HON!!! Det var ca 6-7 steg i rad. Hon va så gullig min lilla tjej. Men sen blev hon en liten fegis igen och satte sig på en gång när jag försökte ställa henne. Men nu är första stegen tagna så nu går det säkert undan! Har kycklingfilé i ugn som jag ska göra matlådor till tjejerna av, blandas med fullkornspasta, broccoli, zucchini och purjolök. GODIS!! Bäst jag tar ut den nu så de inte bränns.
Ska sova tidigt idag, tjejerna har redan somnat och jag har redan borstat tänderna och tvättat ansiktet så de är bara krypa ner så fort jag är färdig med maten.

Natti natti*

Inga kommentarer: