onsdag 1 december 2010

Helt Slut!



Känner mig slut i både kropp och själ! Skulle vilja sova i tre dygn i streck. Josefine sover alldeles för oroligt om nätterna. Vi sover alltid ner dom men sen lägger vi över dom i sina sängar och det går bra några timmar, fram tills vi ska lägga oss, då vaknar oftast Josefine och somnar inte om djupt förrän vi tar upp henne runt tolv-ett. Sen får hon sova bredvid oss oftast hela natten men hon sover inte lugnt. Hon grejar, rullar runt, bökar och donar nätterna igenom så man vaknar ofta runt 8-10 gånger på en natt. Tjejerna sov väldigt bra från att dom var ca 5 månader och slutade med nattmat, tills dom var runt 8 månader. Men sen dess har Josefine väckt oss på nätterna. Inte konstigt att man ofta känner sig trött. Vet inte riktigt vad man kan göra för att få henne att sova lugnt. Kanske bara måste vara tålmodig och vänta tills hon blir äldre. Vi brukar turas om att sova ute i extrasängen, då får man åtminstone några fler timmar sömn i streck vilket är guld värt.
Idag har vi haft redovisning av vårt arbete vi gjort under praktiken om PVK. Det känns väldans skönt att en grej till är avbockad på listan och nu är det inte listan så lång längre :-) Jag ser målet! Sen tog vi en tripp till stan men de var inte mycket som intresserade mig där. Bara skönt att få lite luft.
Nu ska jag lägga mig och hoppas på en bra natt!

Inga kommentarer: