lördag 22 januari 2011

EXAMEN :-)




























Nu va det några dagar sen jag skrev här. Har mycket annat i tankarna och då glömmer man bort att skriva ibland.
Jag tog sjuksköterskeexamen igår, det kändes helt fantastiskt, verkligen. Lite ovant är det än och det känns som att det måste få sjunka in några dagar. Nu är man inte längre den där studenten som går bredvid och känner att man borde kunna massa men känner att man inte gör det... Nu MÅSTE man kunna och stå på egna ben. En utmaning, visst, men den ska vi nog klara :-)
Det var fotografering kl 09.00 i skolan sen hade dom dukat långbort och så blev det smörgåstårta och champagne innan det var dax för själva examen kl 13. Aulan var nästan full med folk så det var himla kul. Jag hade bara Erik och barnen där och så fick jag blommor av Torun efter, men det räckte som uppvaktning. Jag skulle få välja något gott recept till kvällen som vi skulle göra men vi var lite slöa så till slut blev det tacos. Hade köpt en flaska rött vin också, men den står fortfarande kvar på köksbänken oöppnad. Men ja är så nöjd så...
Om en vecka åker jag hem till Sthlm och firar med min släkt och så ska jag på födelsedagskalas också. Tjejerna får stanna hemma med pappa så får jag några dagar "ledigt" vilket känns toppen!

Idag var vi ut en sväng och tappade en av tjejernas mössa någonstans i Bergvik som vi fått av morfar :-( Tror någon måste hittat den och stulit den eftersom vi gick tillbaka till alla affärer vi varit på och tittade och frågade om någon lämnat in den, men icke. Verkligen surt.. Hittade dock en mössa för 40:- på rean på polarn och pyret så den får duga nån månad tills det blir dax för vårmössor...

Vi var på bvc med tjejerna tidigare i veckan för vaccination och läkarbesök. Trodde Frida skulle ligga över 11 kg men hon vägde bara 10,5 och Josefine 10,2 men dom låg fint på kurvan. Frida var väl ca 77 lång och J runt 75. Mammas stora tjejer!

Tog fram saxen ikväll och satte den i J:s hår och klippte av HELA luggen. Den har hängt i ögonen på henne alldeles för länge nu så jag tyckte hon skulle få en riktigt kort lugg, och riktigt kort blev den :-) men fint såklart, hon passar i den även om den är lite ojämn...!



Inga kommentarer: