söndag 9 januari 2011

Helgen över...



Nu är helgen snart över och ledigheten med. Praktik imorgon igen men endast 7 dagar kvar så det känns helt ok.
Kommer knappt ihåg vad vi gjort under helgen, känns som vi bara slappat, även om man aldrig kan göra det med två barn som far runt som yrväder här hemma dagarna i ända. Idag tog vi oss en tripp tillk IKEA iaf för att köpa oss 1 trekortsram till kort vi beställt på tjejerna, vi gick därifrån 700 kr fattigare... så typiskt. Jag hittade även två 30x40 ramar till tidigare kort som jag beställde för längesen men som blev alldeles för konstigt format på eftersom jag tagit i wide. Men nu fick jag till en av de bilderna iaf.

Tog mig årets första springrtur idag. Det måste vara runt 3-4 månader sen sist så jag ville bara kolla hur formen var. Det gick hyffsat iaf de 20 minuter jag var ute men jag var helt dyngsur om fötterna redan efter 2 minuter eftersom det varit någon halv plusgrad här de senaste dagarna. Men nu känns det som att första steget är taget så nu är det bara att fortsätta.

Idag har det även varit storrensning här hemma. Erik har varit i form och sorterat och slängt en hel del grejer. Det jag funderade på var om man ska spara på kort och sånt man fått på posten. Typ julkort och födelsedagskort. Först ville jag slänga men sen tyckte jag det var kul att spara. Det brukar vara så fina motiv på dom. Så tillslut hamnade alla kort i en låda i garderoben så får vi se nästa jul om det blir någon kortrensning då istället.

Har glömt min laddare till kameran i Skogås så kan inte ta så mycket bilder på ett tag. Eriks kamera blir det inga bra bilder med. Ska hem om 3 veckor så då blir det bilder och videos igen.

Igår fick jag sovmorgon för första gången på flera månader. Erik gick upp med tejerna och gjorde frukost och grejade med alla bestyr på morgonen, när kl var 10.15 hade jag inte vaknat än och då kom han in med Josefine och la henne bredvid mig och så sov vi till 12.20. Snacka om att jag var pigg sen. Helt underbart! Just de, igår fick tjejerna också åka pulka för första gången, vi har bara en men dom fick turas om, och det verkade som att dom gillade det riktigt mycket. Erik lät dom åka nedför en liten backe vilket måste pirrat otroligt i magen på dom. Tänk att allt som vi tycker är litet måste ju vara gigantiskt för dom.

Fick prata en stund med syster idag också på skype. Det va fint att se henne och jag längtar tills hon kommer hem igen och busar med oss <3 <3

Natti natti **

Inga kommentarer: