onsdag 12 januari 2011

Ny lägenhet!


Nu kan vi se hur långt bort moster egentligen är...

Ja, då va det dax att flytta igen då. Det blir Orrholmen, en 3:a på 89 m2 på 3 våningen. Den var nytapetserad och fönstrena var nyss bytta. Helt ok läge med så vi får vara nöjda. Började få lite panik nu när tiden springer iväg coh man inte hänger med. Det blir flytt runt mitten av februari. Helt underbart att få ett eget rum till tjejerna där vi kan samla alla deras saker. Längtar...

Plupparna fick en 1-års present från moster idag. Hon vill tydligen att dom ska börja lära sig engelska, kanske så dom kan prata med Gartan sen men han får nog ta och lära sig svenska först :-) De va iaf en bok med engelska ord för små barn och så en jordglob så vi ska kunna se vart moster befinner sig! Supergulligt! Tack finaste syster, du är saknad!

Idag tog jag mig en liten springtur och promenad med Emma. Klädde på mig alldeles för lite så jag frös nästan hela vägen och Emma hade klätt på sig alldeles för mycket så hon svettades :-) Vi ska på ljusterapi nästa onsdag. Ska bli spännande, tror det kommer kännas typ som att man är utomlands eller som en riktigt varm och härlig svensk sommardag. Här är deras hemsida http://www.kustenhammaro.se/

Imorgon ska vi till dagiset på Orrholmen som vi sökt till tjejerna. Hoppas på att få platser där eftersom det ligger typ 3 minuter från vår port. Men vi har sökt två andra dagis med så vi får se vilket det blir. Kommer nog vara hemma med dom ett bra tag till, kanske tills i aug. Känns som det i dagsläget iaf eftersom det är minst 4 månader kö och i juni så är det nästan ingen som skolas in på dagis, så får vi inte plats innan juni blir jag hemma hela sommaren, men det har jag inget emot :-)

Nu ska vi träna lite här hemma och sen sova i tid för en gång skull.

Natti natt **


Nu ska vi börja prata engelska :-)

Inga kommentarer: