torsdag 27 januari 2011

Sthlm imorgon...


Pappa med plupparna


Nu sitter jag här med min nya lilla minidator. Är supernöjd förutom att man inte kan ha flera program uppe samtidigt då orkar datorn inte med. Å så är den inte lika snabb som Eriks stora dator, men de har jag inte så stort behov av.

Vi har hängt på öppna förskolan två dagar denna veckan, tjejerna verkligen älskar det. Där finns så mycket leksaker och så många sndra barn att titta på så där kan dom verkligen roa sig. Dom vill oftast vara på samma ställe men Josefine är lite mer orädd så hon sticker iväg ibland medan Frida är lite mer försiktig och håller sig till oss.

Har varit runt i hela Karlstad och kollat på soffor också. DET är inte lätt. Igår var vi runt på fyra olika affärer och hade så svårt att bestämma oss. Jag vill inte ha divan - Erik vill ha divan, jag vill ha ljust tyg - Erik vill ha svart, jag vill ha en djup soffa och det vill inte Erik, jag vill ha en riktig myssoffa som är mjuk - inte Erik... Idag åkte vi iaf ut igen med löfte om att köpa en då leveranstiden är 6-8 veckor och vi vill gärna ha den tills vi flyttar in i nya lägenheten. Åkte till Wermlandsmöbler igen och kom ut därifrån 8500 kr fattigare. Men det var inte så svårt att enas till slut ändå. Det blev en tresits, 2,8 m med fem kuddat till ryggstöd. Jag gick med på svart tyg och så ska jag köpa en go fåtölj att ha bredvid. Vi var nöjda när vi gick ut därifrån så vi får hoppas att vi fortsätter vara nöjda när den väl anländer.

Imorgon går bussen till Sthlm kl 12. Känns skönt att få komma hem ett tag men jobbigt blir det att vara borta från plupparna. Men det skulle det ju vara för vilken mamma som helst. Hoppas bara dom håller sig lugna i helgen för Eriks skull. Mest skönt ska det bli med sovmorgnar :-)

Erik har dragit iväg till en vän så jag sitter här och glor på tv. Vill kunna läsa böcker men vi har ingen bra plats för att sitta och koppla av och krypa ihop med en bok i denna lägenhet. I den nya lägenheten får vi ett eget rum där tjejerna inte kommer störas av tv och lampa. Det blir toppen!

Nu ska jag titta färdigt på Plus.

Hej svejs!


Min fina dator...


Inga kommentarer: