måndag 3 januari 2011

2011


ÄLSKLINGEN!!!

Ja, nu har det redan gått 3 dagar på 2011. Herregud vad tiden går.. blir nästan rädd ibland. Nyår var lugnt och mysigt och tjejerna fick vara vakna till 22. Sen somna dom som små prinsessor och sov genom allt buller utanför fönstret.

Har lagat lite matlådor till dom ikväll igen. Det blev lax med potatis och diverse grönfoder. Dom har börjar bli lite kräsna med mat och de senaste veckorna har vi gett dom en del burkmat eftersom vi varit borta mycket och nu har dom börjat avsky det. Får tvinga i dom en halv burk sen är det stopp. Men när dom fick min mat idag så gick det tydligen bra. Funderar på om det verkligen är att dom inte gillar burkmat eller om det kanske är nå mer tänder på gång och att dom då kanske har ont. Inget gnäll i övrigt men börjar bli lite fundersam då dom alltid varit så glada i mat. Dom har verkligen ätit ALLT jag serverat. Välling går inte heller längre. En halv flaska max, om ens det ibland. Funderar och funderar...

Jag har börjat bli nyttig nu också, får se hur länge det håller i sig :-) Vi har beställt smörgåstårta till tjejernas 1-års kalas och dop på torsdag och så ska jag göra goda gräddtårtor till efterrätt så då får jag göra ett undantag. Men annars ska jag från och med nu vara stenhård. Vi tog tjejerna på en timmes promenad ikväll också. Det är ju vardagsmotionen som räknas...

Hade mitt sista seminarium idag, kändes väldans gött :-) Nu är det bara några praktikdagar kvar och så bedside på onsdag. SEN ÄR DET FÄRDIGT!!

Nu ska jag sova i tid för en gång skull. Ska upp 07.00

Natti natti **

Inga kommentarer: