lördag 6 november 2010

10 månader!

Idag blir mina älskade barn 10 månader. Vad tiden går fort. Igår när jag var på neonatalavdelningen var jag tvungen att gå förbi förlossningen för att komma till avdelningen. Å när jag gick förbi disken där så fick jag en väldans flashback till den 6 januari, när vi kom in där och jag hade så ont. Kunde knappt gå och stor var jag. När vi kom in till förlossningen gick allt så väldigt fort. Tror vi kom in runt halv två och 14.03 var båda plupparna ute med akut kejsarsnitt. Det var planerat snitt den 12 januari på grund av att Josefine låg i säte men vattnet gick och då var det inte mycket att vänta på. Jag mådde väl lite sisådär när jag vaknade upp på IVA eftersom jag förlorat 1,2 liter blod. Kommer ihåg att jag funderade på vart alla var och så kollade jag under filten och såg att magen var borta. Fasiken vilken konstig känsla alltså. Så kom det en sjuksköterska och sa - Du har fått två fina tjejer. VILKEN LYCKA!!! Jag somnade om, var helt slut, och vaknade senare när Erik kom med vagnen. Tänk när man får se sina barn för första gången, går inte att beskriva!
Å idag är dom alltså hela 10 månader och helt underbara små varelser! Kan inte med ord beskriva hur mycket jag älskar dom och hur fantastiska dom är. Att vara mamma är utan tvekan det mest underbara man kan få vara med om i livet!
Nu är jag helt slut, har suttit och grejat med inbjudningskort till dop och 1-årskalas i nästan 2 timmar och Erik är hemma i Billingsfors på fest. Skönt när det är lugnt och tyst och man får några timmar för sig själv.
Nu blire sängen iaf, så jag hinner få några sovtimmar innan dom små liven vaknar. Josefines två framtänder i överkäken är på väg fram så hon har sovit lite oroligt några nätter. Ikväll gav jag alvedon i förebyggande syfte så hoppas hon sover bättre inatt.

Sov gott *

Inga kommentarer: