lördag 27 november 2010

Leeedig!!

Å vad det är skönt att vara ledig! Känns som jag hunnit med massor... fast egentligen är det nog inte så mycket. Igår var jag på oljemassage på förmiddagen. Kände att jag behövde det och belönade mig själv för att jag klarat praktik nr 1. Inte för att jag trodde att jag inte skulle det men iaf :-) Brukar ta ryggmassage annars men det gör så ont. Oljemassage var bara ren avslappning och såå skönt!
Idag var vi och storhandlade på förmiddagen. Fick med oss en hel del hem så nu har vi fulla skåp igen. Härlig känsla.
Sen har jag samlat ihop alla mina mössor och halsdukar som jag vet att jag inte kommer använda i år. Dom ska jag ska ta med till Torun och Malin om två veckor när vi ska dit på adventsfika. Dom ville att man skulle samla ihop varma saker till RIA som sedan skänker vidare till hemlösa. Fick ihop en hel stor kasse. Medan jag letade halsdukar och mössor fick jag en impuls att jag skulle rensa min garderob, igen, för tredje gången detta år och jag fick ihop massor med kläder som jag ska ge till Myrorna. Annars brukar jag sälja på tradera en hel del, men kände att det inte finns ork till det denna gång. Bättre att skänka egentligen för då kommer pengarna (förhoppningsvis) till behövande! Tänkte medan jag rensade denna gång att om jag inte använt klädesplagget på ett år så kommer jag heller inte använda det nästkommande år och då minsann hamnade vartannat klädesplagg i högen för myrorna och vartannat i min garderob. Snacka om att det känns tomt nu. (även om garderoben fortfarande är full???) Men jag skulle vilja köpa mig lite nya kläder snart så då får jag fylla upp igen. Köper nästan aldrig något längre till mig själv, har nästan tappat intresset. Men en jacka från Peak unnade jag mig för nån månad sen. Den var så dyr så den täckte upp i kostnad för alla kläder jag inte köpt under året.

Imorgon bär det iväg till Annika i mammagruppen på 1:a adventsfika. Ska bli så mysigt att få träffa alla mammor med bebisar igen. Länge sen jag träffade många av dom och det blir skoj att få se hur stora alla skruttisar blitt!

Josefine är så duktig. Nu går hon överallt i hela lägenheten. När dom väl börjar gå, går det riktigt fort. Får se när Frida blir intresserad. Hon har tagit nått steg så det kanske inte är så långt borta. Men ingen stress.
De är så kul nu också när dom börjar förstå mer och mer. Var e lampan? Bollen? Får mamma bollen? Ska vi gå ut? Äta mat? Klappar händerna och diggar till musik. De går åt rätt håll :-)

Nu blire lite mys framför tv:n när plupparna sover.

Natti natti *

Mammas godis


Å godisbit nr 2

Inga kommentarer: