söndag 28 november 2010

1-advents fika

Fikat hos Annika var mysigt. Fylldes av en riktigt julkänsla och lussekatterna var fantastiskt goda! Dom har det så fint hemma, hoppas att man själv nån dag får bosätta sig i ett mysigt hus. Vill ha ett med källare där jag ska ha ett riktigt mys-tv-rum. Min mormor hade det när hon bodde i sitt gamla hus och jag glömmer aldrig känslan jag hade där nere. Det var snöstorm när vi gick till Annika men när vi gick hem var det bara kallt och nästan ingen vind, vilket gjorde att vi tog en extra runda. Tjejerna tog en powernap i 20 min i vagnen så dom är fortfarande vakna. Vi håller på att göra potatis och fisk i ugn, tror inte vi riktigt har förstått hur man ska göra med potatisen för nu har den varit inne i över en timme men är fortfarande inte klar. Skumt. Kanske skär vi för tjocka bitar även om vi skär så tunt det går. Får låta den stå inne en stund till.

Puss till mina älskade tjejer!

Så här duktig är min Josefine!

Inga kommentarer: