torsdag 18 november 2010

Tenta imorgon..



Vad skönt det är att vara ledig när man varit på praktiken en kväll och en dag. Känns som man varit borta i evigheter. Idag har jag lagat lite mat till tjejerna igen. Det blev blandade matlådor med lite nya ingredienser så jag hoppas dom gillar det.
Min kära mamma har opererat sin fot idag, hon var så nervös innan för narkosen men sen ringde hon vid fyra och då hade allt gått jättebra. Operationen tog fyra timmar och hon mådde bra efteråt. Nu blir det rehabilitering i några månader. Rullstol i nån månad först då hon inte får stödja alls på foten den första tiden. Hoppas allt blir bra tillslut!
Jossan har tagit några steg till idag, typ 5-6 st. Hon blev riktigt uppspelt och trodde hon kunde springa såg det ut som så tillslut så fick jag hålla i henne för annars hade hon stupat framåt 10 gånger om.
Tjejerna har också lärt sig att pussas, klart jag lärt dom det :-) När jag säger -får mamma puss så sträcker dom fram sin lilla mun mot mig. Hur mysigt är inte det! Så nu är det pusskalas här hemma.
Imorgon har jag den "stora" tentan. Har inte pluggat något alls idag och det känns skönt. Tänkte gå iväg till biblioteket efter matlagningen på förmiddagen men blev så trött över att ha stått i köket 2 timmar så vi la oss en stund och sov 2 timmar istället. Ska väl läsa lite nu på kvällen men inte mycket. Det får gå som det går helt enkelt.

Lycka till *

Inga kommentarer: