torsdag 25 november 2010

Praktik färdig!

Nu har jag äntligen gjort min sista dag på 12:an. Känns både skönt och ledsamt på samma gång. Har varit väldigt roligt men samtidigt väldigt jobbigt att fått se så mycket sjuka barn. Allt från onkologibarn, diabetes, ortopedi, blindtarm, magbesvär, meningiter, kromosomrubbningar, förkylningar, andningsproblem, kramper, intoxer, hjärtfel etc. Ja, det mesta tror jag. Det har varit mycket lärorik tid som jag nog aldrig kommer glömma!
Nästa vecka är det skola ett par dagar. Ska sammanställa en uppgift om pvk-mätning tillsammans med basgruppen som jag tillhör på tisdag sen är det redovisning på torsdagen. Efter det så börjar praktiken i Grums kommun. Har ingen aning om hur jag tar mig dit men det återstår att ta reda på.
Idag slog sig Lillskrutt på näsan när hon var ute och gick. De är lite lurigt de där när dom börjar gå för hon släpper bara taget och går iväg. Man tappar helt kontrollen. Nu föll hon när hon var på väg till tv-bänken och ramlade rakt med näsan i kanten så hon skrubba upp ett sår. Hon har inte riktigt 100 koll än :-)
Nu är jag ledig hela 4 dagar, HÄRLIGT!! Får se vad vi hittar på. Söndag har vi iaf lite planer men annars vet jag inte än.. Får hitta på nått kul!

Lillplupp har sår på nosen... men glad ändå :-)

Inga kommentarer: