onsdag 10 november 2010

Lugn mysdag

Idag har vi haft det mysigt hela familjen. Imorse satt vi och kollade igenom massa bilder på plupparna från deras första tid på denna jord eftersom vi skulle beställa fotokalendrar till föräldrarna i julklapp. Det är väl en fin present. Och när vi satt där och tittade så fick jag en sån där känsla som alla verkar få lite då och då - HERREGUD VAD FORT TIDEN GÅR!! Dom är snart 1 år gamla... de gäller verkligen att försöka ta vara på tiden!
Sen var vi en sväng till öppna förskolan på Rud eftersom dom har några timmar där varje måndag för bara "små" barn :-) Det var trevligt. Fick tips av en i mammagruppen och träffade även en annan mamma som jag känner där. Då fick jag också en sån känsla av -HERREGUD vad fort tiden går. För deras barn har jag inte träffat på säkert 2 månader och dom växer så det knakar!
Vi lagade sedan sej och potatisgratäng med grädde och morötter. Det tyckte tjejerna om. Men det konstiga är att det går bra att äta "stora" bitar till en början men sen när dom ätit upp halva portionen så verkar det som om dom inte vill ha mer.. jag är inte den som ger upp så då brukar jag mixa det sista och då slinker det ner fort som bara den. Dom är ju inte så vana vid tuggandet så dom kanske får ont i käkarna :-)
Det blev lite andra sovtider idag så dom var så trötta nu på kvällen att vi fick lov att lägga dom 19.15. Dax då för Caroliné att lägga sig då som säkert kommer vakna runt sex imorgon.
Men först lite diabetesplugg!!

Natti natt *

Bara några timmar gamla


Första gången jag får se mina fina pluppar


Frida några dagar gammal


Josefine några dagar gammal


Skruttisarna mina

1 kommentar:

Jennie sa...

Herregud, tiden bara springer iväg. Kan någon stoppa tiden för en liten stund.
Helt sjukt att våra små har varit sådär små. Ser verkligen så ömtåliga ut som små pippikycklingar.

Du har verkligen två super goa och fina tjejer!
Många kramar